top of page

Persondatapolitik for Familiearven ApS

 

Tak fordi du besøger www.familiearven.dk.

 

Det er meget vigtigt for os at beskytte dit privatliv og dine private oplysninger, og behandle disse forsvarligt, i forbindelse med at du har valgt at benytte vores service. Vi har faste og strenge interne procedurer, som sikrer, at vi behandler dine persondata på forsvarlig vis. Vi overholder dermed til hver en tid gældende lovgivning, herunder EU-forordningen om persondata (GDPR) samt databeskyttelsesloven.

Vores persondatapolitik indeholder en beskrivelse af, hvordan vi behandler persondata om vores klienter og andre parter, hvor vi håndterer persondata om i forbindelse med vores sagsbehandling eller til opfyldelse af andre formål. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har uddybende spørgsmål til vores brug og opbevaring af dine personoplysninger.

Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Familiearven er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Familiearven ApS

Lergravsvej 59

2300 København S

CVR: 40515526

Telefon: 4445 1101

Email: familiearv@oadv.dk

Introduktion

Vi leverer rådgivning inden for familie -og arveret. Vi udarbejder alle relevant dokumenter inden for familie -og arveret, f.eks. testamenter, børnetestamenter, ægtepagter m.v.

 

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig. Disse oplysninger bruges til at yde en service til dig og til at tilpasse og forbedre vores indhold. 

Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet.

Personoplysninger:

Generelt

Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til dig. Hvis flere prsondata tilsammen ikke kan identificere dig, eller en anden person, men tilsammen kan, har de også karakter af persondata. 

Vi indsamler persondata om dig i forbindelse med følgende tilgang:

  • Når du benytter vores hjemmeside.

  • Når du indtaster dine kontaktoplysninger i kontaktformularen.

  • Når du benytter vores rådgivning.

  • Når du køber vores produkter/services.

  • Når du er i kontakt med vores jurister, advokater eller vores kundeservice.

  • Når du deltager i quiz, undersøgelser, kampagner eller konkurrencer.

  • Når du selv oplyser os dine persondata.

Vi anvender de persondata, som er nødvendige og relevante for varetagelsen af den konkrete opgave eller sag.

 

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer oplysninger (almindelige persondata): Dit navn, telefonnummer, adresse samt yderligere kontaktplysninger, oplysninger om økonomiske forhold, oplysninger om familiære forhold, fødselsdato/CPR-nummer m.v. Disse oplysninger benyttes ved at du giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne. ​Disse information bruges typisk til udarbejdelse af juridiske dokumenter. De videregives ikke til tredjemand, og gemmes kun i processen hvor juridiske dokumenter bliver udarbejdet. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhvert id trække det tilbage ved at kontakte os.

 

Desuden indsamles tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Vi indsamler og benytter dine persondata til bestemte formål

Vi indsamler og opbevarer persondata i forbindelse med varetagelsen af sager. Der er visse bestemte persondata, som vi er nødt til at have for at kunne levere vores services til dig. Det er for eksmpel dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din e-mail og din familiemæssige status. Har vi ikke disse persondata, kan vi ikke hjælpe dig med at levere vores service til dig.

Yderligere er der visse persondata, som vi skal opbevare for at overholde lovgivningen; f.eks. skattelovginvingen, hvidvaskningsloven og bogføringsloven.

 

Afslutningsvis bevarer vi dine oplysninger i et internt system med henblik på at markedsføre lignende ydelser og services, som vi har vurderet, er relevante i forhold til dine ønsker og dit behov, samt til at udsende elektroniske nyhedsbreve, hvis vi har dit samtykke.

Såfremt vi får behov for at benytte dine persondata på andre måder end til det formål, vi indsamlede dem til, orienterer vi dig herom. Vi vil ligeledes anmode om et fornyet samtykke til  denne fornyede behandling. Dette gøres før vi går i gang.

Formål 

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de service, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Vi behandler kun relevante og nødvendige persondata

Vi vil altid kun behandle persondata om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de ovenfor definerede formål. For at sikre dette, anvender vi blandt andet IT løsninger, der bidrager til at sikre, at der alene indsamles den datamængde, der er nødvendig. Dette sikres også yderligere i form af interne klare retningslinjer, ved at omfanget ikke er unødvendigt stort og ved at opbevaringstiden ikke er for lang. 

Vi sikrer, at dine oplysninger kun er tilgængelig for relevante medarbejdere.

Vi har altid et lovligt grundlag for at behandle dine persondate

Vi behandler altid dine persondata ud fra et lovligt grundlag. Som hovedregel vil behandlingen foregå på baggrund af vores samtale med dig om at bistå dig med en sag, hvorfor vores legitime interesse vil være at behandle dine persondata i forbindelse hermed.

I visse tilfælde vil vi indhente dit samtykke, inden vi behandler dine persondata, f.eks. i forbindelse med behandlingen af personfølsomme data. Dette er frivilligt og kan til enhver tid trækkes tilbage.

Vi kontrollerer og opdaterer dine oplysninger løbende

Vi vil altid sørge for at kontrollere, at de oplysninger, som vi har på dig, er rigtig og ikke vildledende. Du bedes derfor sikre, at de personoplysninger, vi har på dig, er korrekte og opdaterede. Såfremt du erfarer, at de ikke er det, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt for at korrigere det.

Periode for opbevaring

Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige. Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, hvortil de blev indsamlet. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor generelt ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Vi sletter dog dine persondata efter 10 år, da vi skønsmæssigt vurderer, at vi ikke længere har brug for dem på dette tidspunkt. Nogle persondata skal vi dog opbevare i minimum 5 år af hensyn til f.eks. bogføringsloven. Det er eksempelvis persondata til brug for udstedelse af fakturaer, så vi kan afregne skat og moms korrekt og så vi kan dokumentere det over for myndigheder.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger og instrukser mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Vi har interne procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og oplysninger, der i øvrigt anses for at være personlige. Vi holder tilsyn hermed.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt i henhold til lovgivningen. 

Videregivelse af oplysninger

Vi sikrer os altid, at der foreligger et lovligt grundlag, inden vi videregiver dine persondata til tredjepart. Familiarven samarbejder med ØENS Advokatfirma i få sager. Deres persondatapolitik kan findes her https://oadv.dk/practice/persondatapolitik/

Hvis vi videregiver dine persondata til tredjepart i forbindelse med markedsføring eller til modtagere i tredjelande, vil vi altid indhente dit samtykke.

Data om din brug af websitet, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” nedenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Dine rettigheder

Såfremt du ønsker at udøve dine rettigheder, bedes du henvende dig til os.

 

Du har i henhold til lovgivningen ret til at:

  • få adgang til dine persondata.Dvs. oplyst hvilke persondata, vi behandler om dig, hvor vi har dem fra, hvad vi anvender dem til, hvor længe vi opbevarer dem samt hvem der eventuelt modtager dem.

  • få unøjagtige persondata rettet eller slettet, hvis du mener, at de persondata vi behandler om dig, er unøjagtige. 

  • gøre indsigelser mod vores behandling af dine persondata.

  • modtage de persondata, du har stillet til rådighed til os i elektronisk form.

  • klage over uretmæssig behandling af dine persondata, hvis du mener, at dette er forekommet.

  • I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

  • Ret til begrænsning af behandling. Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

 

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

 

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt ,samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Udgiver

Websitet ejes og publiceres af:

Familiearven ApS
Lergravsvej 59

2300 København S

CVR: 40515526

Telefon: 4445 1101

Email: familiearv@oadv.dk

bottom of page